tankar

jag skulle egentligen gått och lagt mig vid halv elva när mamma förhört mig , var så sjukligt trött.
men fastnade i en bok som mamma gav mig igår. handlar om en god vän till henne, om hennes liv under och efter att hennes man gått bort i cancer.. måste varit den bästa men endå hemskaste bok jag läst på länge. svårt att hålla tårarna borta. det är så hemskt när någon går bort, speciellt någon man känner. och speciellt när personen fyllde en annans persons liv med kärlek. äkta kärlek är så ovanlig och det är väldigt få människor som får uppleva den. att få träffa mannen i sitt liv och leva med honom för resten av sitt liv. låter underbart, men händer väldigt sällan. sutar ofta i skillsmässa eller som det hände för min mammas vän. cancer. för många människor i min närhet går bort i cancer. ngn dag ska ja komma på ett botemedel mot alla oliak sorters cancer. eller bli en trollkarl och trolla bort alla sjukdomar.
tankarna bara svamlar i min skalle. undrar om något av det här kommer hända mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0